Ryhmäliikunta

Ryhmäliikuntaan ilmoittaudut mukaan valitsemalla sinulle sopivimman maksutavan. Jumpparyhmiä, joissa aiot käydä, ei tarvitse valita eikä tunneille tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tutustu myClub palvelun käyttöönottoon ja käyttöohjeisiin. Katso lisäohjeita kohdasta ”ilmoittautuminen”.

12-kertaa sarjakortti

€80

Voimassa syksyn 2017
  • Aikuiset
  • Käy vapaavalintaisesti 12 kertaa syksyn aikana sinulle sopivissa jumpissa
ilmoittaudu

Anytime nuoriso, alle 18v.

€80

Voimassa syksyn 2017
  • Alle 18-vuotiaat
  • Rajoittamaton osallistumisoikeus syksyn kaikkiin jumppiin
ilmoittaudu

Maksuihin lisätään jäsenmaksu (10 € aikuiset, 5 € nuoriso per kausi). Osallistumismaksuista lisätietoja hinnastossa.

Tutustu jumppatarjontaan alla olevasta listauksesta ja tule rohkeasti mukaan! Valittavanasi on kuutena eri päivänä erilaisia tunteja. Tunnit ovat 60 minuuttia pituudeltaan, poikkeus sunnuntain teema, joka on 75 min. Tarjolla on syksyn mittaan 83 tuntia jumppaa!


TUTUSTU Jumppatarjontaan

Tehokas, monipuolinen harjoitus, joka kehittää lihaskuntoa, hapenottokykyä ja liikkuvuutta vaihtuvin teemoin ja välinein. TehoTreenien erityisenä kohderyhmänä on huomioitu miehet ja aktiiviliikkujat. Ei askelsarjoja. Harjoitus on suunniteltu raskaaksi, mutta sen voi jokainen toteuttaa oman kuntonsa mukaisesti.

Ohjaaja: Vesa Uusitalo

Tunti jakautuu liikkuviin ja lihaskuntojaksoihin. Liikkuvissa osissa nostetaan sykettähauskoilla ja helpoilla liikesarjoilla. Lihaskunto-osioissa käydään monipuolisestipäälihasryhmät läpi. Tunti on keskiraskas.

Ohjaaja: Jonna Suonio

Tunnilla parannetaan kehon liikkuvuutta ja keskivartalon voimaa sekä kehitetään tasapainoa. Tunnilla tehdään musiikin tahdissa muun muassa selkärangan pyöristyksiä, ojennuksia, kiertoja ja sivutaivutuksia, sekä venytetään kireyteen taipuvaisia lihaksia. Selkä- ja vatsa sekä syviä vatsalihaksia vahvistetaan monipuolisin liikkein. Tunnilla ei tarvita kenkiä, mutta oma jumppa-alusta on hyvä olla mukana. Tunti sopii myös aloittelijoille ja miehille.

Ohjaaja: Jonna Suonio

Pääsääntöisesti Flow-joogaa, joka on dynaamista joogaa eli virtaavaa liikettä hengityksen tahtiin. Tunti alkaa lyhyellä keskittymis- tai hengitysharjoituksella ja kehoa lempeästi lämmittävillä liikkeillä edeten hieman haastavampiin jooga-asentoihin ryhmän ja fiiliksen mukaan. Kerran kuussa pidetään Yin-joogaa, joka on rauhallinen ja lempeä harjoitus, koostuen pitkäkestoisista, rentouttavista lattialiikkeistä, joilla pyritään venyttämään ja stimuloimaan kehon syviä sidekudoksia. Asennot tehdään passiivisesti, painovoimalle antautuen, ja niissä viivytään hengittäen useiden minuuttien ajan. Tunnit päättyvät loppurentoutukseen. Tunnit sopivat eri tasoisille joogaajille ja miehille: kaikille löytyy sopivia variaatioita liikkeistä. Muista tunneista poiketen, jooga pidetään Leirikeskus Östersundomissa (nuorisotalo Östis), Knutersintie 915. Huom! Oma jumppamatto mukaan.

Ohjaaja: Maria Kaarre

Hyväntuulinen kuntotanssitunti, jossa tunnelma on korkealla ja hiki pinnassa! Tunnille on otettu vaikutteita eri tanssityyleistä, pääpaino on latinalaisrytmeissä. Helpot jahauskat askelsarjat vaihtelevat kappaleittain.

Ohjaaja: Jose Mesa

Lokakuun lopulta huhtikuulle Össi liikuttaa myös lauantaiaamuisin. Vaihtuvat teemat ja ohjaajat. Katso tuntilistaus omalta sivulta.
Yhdistelmätunti (70 min), jossa kuormittavampi treeniosuus (55 min) sekä venyttelyyn ja kehonhuoltoon keskittyvä, palauttavaosuus (15 min).

Treeniosuuden lajit ja välineet vaihtuvat kauden mittaan, ja kauden aikana kohotamme kuntoa mm. kahvakuula-, askellauta- ja patteriharjoitusten avulla. Harjoitus sopii kaikille, ei sisällä pitkiä askelsarjoja. Treeniosuus suunnitellaan tehokkaaksi ja kuntoa kohottavaksi ja harjoitusten kuormitusta voi jokainen säädellä omien tavoitteiden ja tuntemusten mukaisesti.

Teematreenin lajit ilmoitetaan etukäteen Össin verkkosivuilla lauantai-sunnuntai-teemat sivulla.

Ohjaaja: Mari Ratilainen